Skip to content

DAP’s advantage: freer Chinese newspapers

Tue 2013-May-14 @ MYT 16:55:40 pm
Only the Chinese-language newspapers are not politically owned

Only the Chinese-language newspapers are not politically owned

 

• Sin Chew, Guang Ming, Nanyang Siang Pau and China Press are owned by Media Chinese International Ltd, which belongs to Sarawakian timber tycoon Tiong Hiew King, who also owns titles in Hong Kong, Canada and Papua New Guinea.
• Kwong Way Yit Poh, the local paper in Penang, is privately-onwed
• Media Prima group, comprising TV3 and all commercial televion stations; New Straits Times, Berita Harian and Metro; outdoor advertising and three FM commercial radio stations – owned by Umno through proxies and controlled by allies of Najib Razak;
• Utusan Malaysia group, which publishes Utusan Malaysia and Kosmo, owned by Umno;
• The Star media group comprising The Star and three radio stations, owned by the MCA;
• Tamil newspapers, mostly owned or controlled by the families of MIC politicians;
• The Sun, owned by tycoon Vincent Tan and son Robin, allied to Mahathir Mohamad.
(East Malaysian newspapers not included)

Peninsular Malaysia’s Chinese press, relatively freer than other mass-circulation newspapers, gave the DAP a propaganda advantage over its Pakatan Rakyat partners, PAS and PKR, said a party official.

Loke Siew Fook of Negeri Sembilan DAP, was quoted in today’s Sin Chew Daily as saying that the Malay community had a narrower room to receive information as most Malay media have been under control. “DAP has an advantage here, but not PAS and the PKR as Malay newspapers would not give them the same convenience,” he said.

He said that the DAP was able to mobilise its supporters to attend its ceramah by advertising and obtaining publicity in Chinese newspapers and through Facebook. However, PAS and the PKR had to rely on traditional ways such as leaflets and banners. With ceramah being held every night during the campaign, it was less effective.

“We know their difficulties. Although we are disappointed, we will not blame them,” he said, referring to Pakatan’s failure to take power in Negeri Sembilan, one of the eight possible “change” states on the coalition’s list.

» DAP propagandised through Chinese newspapers: Loke Siew Fook (Sin Chew Daily).

 

Advertisements
3 Comments
  1. huma permalink
    Tue 2013-May-14 @ MYT 17:54:41 pm 17:54

    Please Check the Tamil newspapers Which Balanced And Shared Both party News and Specially Commented About Bn Weakness Of handling This gov.Thank u…

Trackbacks

  1. Selling off the Star? The plot thickens… | uppercaise
  2. Will a sellout help the fading Star? | uppercaise

Comments are closed.

%d bloggers like this: